Avatars

I'll hear your comments, dosent mean I'll do squat about it.... but I'll listen.
Slomo
Posts: 491
Joined: Fri Jun 15, 2007 5:37 am

Avatars

Post by Slomo »

Bobbo or Mojo-

Any chance you could load a default size for avatars?
Some are so friggen big you have to scroll the page to read everything.

User avatar
AlisoBob
"Hoon-father"
Posts: 15397
Joined: Thu May 31, 2007 5:39 pm
Location: Aliso Viejo Ca

Post by AlisoBob »

Where? Everything is sized ok on my computer?


Weird...

User avatar
ISBB
Posts: 1547
Joined: Thu Oct 25, 2007 6:16 pm
Location: Sin City
Contact:

Post by ISBB »

vipers thread in the introduction forum.. His is waaaaaaay huge.. There is a option in PHPBB to limit the size of the avatar.

Admin panel - General Administration - Configuration, scroll down to avatar settings then adjust as necessary.. file size limit, dimension limits I dont know if they changed the admin panel in the latest releases since im running an older version.. but that should get you in the general department.. :D

150x150 pixles is what i have DDR set at and zr2nw.com is set at 100x100 those are both reasonable sizes for avatars if you ask me. With those options enabled if someone try's to upload something larger than the limits it will tell them to please try again :P
97 Steel 500 that wants to be an AFC

User avatar
AlisoBob
"Hoon-father"
Posts: 15397
Joined: Thu May 31, 2007 5:39 pm
Location: Aliso Viejo Ca

Post by AlisoBob »

Done.. its was 150x150... now its 100x100.

User avatar
ISBB
Posts: 1547
Joined: Thu Oct 25, 2007 6:16 pm
Location: Sin City
Contact:

Post by ISBB »

if it was already at 150x150 how did viper get around it.. hmmmmmm
97 Steel 500 that wants to be an AFC

User avatar
MojoScojo
Posts: 1792
Joined: Fri Jun 08, 2007 7:42 pm
Location: Rathdrum Idaho

Post by MojoScojo »

Yo Bob. As a reference, your Gorilla is 155x151.
Our banner pictures are 150x120.

That setting is for how big an UPLOADED avatar can be.

I'm looking at how to limit the size of a LINKED avatar...
No longer have a CR500.
07 Yamaha YZ250, 17 Husqvarna 701 Enduro
Get on with riding or get on with dying.
https://www.youtube.com/mojoscojo

User avatar
ISBB
Posts: 1547
Joined: Thu Oct 25, 2007 6:16 pm
Location: Sin City
Contact:

Post by ISBB »

heh.. i didnt look too deep into it... i thought linked was affected as well as uploaded.. hmmmmm
97 Steel 500 that wants to be an AFC

User avatar
Admin
Site Admin
Posts: 50
Joined: Fri Jun 01, 2007 8:14 pm

Post by Admin »

Found a solution. I'll put it in when I get more time to fiddle.

Slomo
Posts: 491
Joined: Fri Jun 15, 2007 5:37 am

Post by Slomo »

MFDB's is 320x240
It takes up half my screen... sup wit dat?

User avatar
MojoScojo
Posts: 1792
Joined: Fri Jun 08, 2007 7:42 pm
Location: Rathdrum Idaho

Post by MojoScojo »

He's "special". :roll:

Yeah, yeah, haven't gotten to it yet...
No longer have a CR500.
07 Yamaha YZ250, 17 Husqvarna 701 Enduro
Get on with riding or get on with dying.
https://www.youtube.com/mojoscojo

User avatar
dannygraves
Posts: 8020
Joined: Fri Jun 01, 2007 1:03 pm
Location: Las Vegas, NV

Post by dannygraves »

slomas wrote:MFDB's is 320x240
It takes up half my screen... sup wit dat?
run a higher resolution! I run 2 20" screens side by side at 1280x1024, I can't even see your avatar! :D :D :wink:
MFDBs avatar is pretty cool though, I say it stays! HAHA
'09 kx450f 4-Poke
Gen-4 trail bike --SOLD--
Gen-3 badass trail/mx bike --SOLD--
Gen-1 built dunes bike --SOLD--
'05 klx110 --SOLD--
'95 pw80
Image

User avatar
hoofarted
Posts: 2628
Joined: Mon Jul 02, 2007 7:48 am
Location: Rancho Cucamonga, CA

Post by hoofarted »

Well all this talk about avatars, I decided to update. ;)
The CR500 is an acquired taste. If you don't like it, acquire some taste...

Image

User avatar
dannygraves
Posts: 8020
Joined: Fri Jun 01, 2007 1:03 pm
Location: Las Vegas, NV

Post by dannygraves »

someone else had that one, can't remember who though, maybe tystyx.
still funny! :D
'09 kx450f 4-Poke
Gen-4 trail bike --SOLD--
Gen-3 badass trail/mx bike --SOLD--
Gen-1 built dunes bike --SOLD--
'05 klx110 --SOLD--
'95 pw80
Image

User avatar
AlisoBob
"Hoon-father"
Posts: 15397
Joined: Thu May 31, 2007 5:39 pm
Location: Aliso Viejo Ca

Post by AlisoBob »

hoofarted wrote:Well all this talk about avatars, I decided to update. ;)
Update to something else.

User avatar
dannygraves
Posts: 8020
Joined: Fri Jun 01, 2007 1:03 pm
Location: Las Vegas, NV

Post by dannygraves »

ok VH Bob! HAHAH
'09 kx450f 4-Poke
Gen-4 trail bike --SOLD--
Gen-3 badass trail/mx bike --SOLD--
Gen-1 built dunes bike --SOLD--
'05 klx110 --SOLD--
'95 pw80
Image

User avatar
hoofarted
Posts: 2628
Joined: Mon Jul 02, 2007 7:48 am
Location: Rancho Cucamonga, CA

Post by hoofarted »

It was only a little ketchup splatter!!
The CR500 is an acquired taste. If you don't like it, acquire some taste...

Image

User avatar
britincali
Posts: 8207
Joined: Thu May 31, 2007 6:10 pm
Location: Barstow, CA

Post by britincali »

AlisoBob wrote:
hoofarted wrote:Well all this talk about avatars, I decided to update. ;)
Update to something else.


Velvetbob strikes again!!!!!!!!!!!


The amount of times bob has hit the edit button lately has definatly increased dramatically, I think we need an intervention.
Coolness list by 90cr500guy

Bob's = 50/50
Cepek = cool
Solidbro = cool
Brit = loser
Stoffer = 1 up from Brit
MFDB = cool
Danny = ok

User avatar
dannygraves
Posts: 8020
Joined: Fri Jun 01, 2007 1:03 pm
Location: Las Vegas, NV

Post by dannygraves »

velvet bob don't likey... :lol: :lol:
'09 kx450f 4-Poke
Gen-4 trail bike --SOLD--
Gen-3 badass trail/mx bike --SOLD--
Gen-1 built dunes bike --SOLD--
'05 klx110 --SOLD--
'95 pw80
Image

User avatar
dannygraves
Posts: 8020
Joined: Fri Jun 01, 2007 1:03 pm
Location: Las Vegas, NV

Post by dannygraves »

EDIT:

:P
'09 kx450f 4-Poke
Gen-4 trail bike --SOLD--
Gen-3 badass trail/mx bike --SOLD--
Gen-1 built dunes bike --SOLD--
'05 klx110 --SOLD--
'95 pw80
Image

User avatar
AlisoBob
"Hoon-father"
Posts: 15397
Joined: Thu May 31, 2007 5:39 pm
Location: Aliso Viejo Ca

Post by AlisoBob »

britincali wrote: I think I need an intervention.

User avatar
dannygraves
Posts: 8020
Joined: Fri Jun 01, 2007 1:03 pm
Location: Las Vegas, NV

Post by dannygraves »

come on velvet bob!!! whats with the EDIT????
:D :D :D
'09 kx450f 4-Poke
Gen-4 trail bike --SOLD--
Gen-3 badass trail/mx bike --SOLD--
Gen-1 built dunes bike --SOLD--
'05 klx110 --SOLD--
'95 pw80
Image

User avatar
AlisoBob
"Hoon-father"
Posts: 15397
Joined: Thu May 31, 2007 5:39 pm
Location: Aliso Viejo Ca

Post by AlisoBob »

Image

User avatar
britincali
Posts: 8207
Joined: Thu May 31, 2007 6:10 pm
Location: Barstow, CA

Post by britincali »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Stalibob
Coolness list by 90cr500guy

Bob's = 50/50
Cepek = cool
Solidbro = cool
Brit = loser
Stoffer = 1 up from Brit
MFDB = cool
Danny = ok

User avatar
AlisoBob
"Hoon-father"
Posts: 15397
Joined: Thu May 31, 2007 5:39 pm
Location: Aliso Viejo Ca

Post by AlisoBob »

Look how happy I am , with a tiny asian gril on my lap!

User avatar
dannygraves
Posts: 8020
Joined: Fri Jun 01, 2007 1:03 pm
Location: Las Vegas, NV

Post by dannygraves »

DIRTY!!!! :D :D :D
'09 kx450f 4-Poke
Gen-4 trail bike --SOLD--
Gen-3 badass trail/mx bike --SOLD--
Gen-1 built dunes bike --SOLD--
'05 klx110 --SOLD--
'95 pw80
Image

Post Reply